14 אוגוסט, 2014

טעם של ילדות וממתקים קפואים של קפה ושקדים



כבר שנים שמרגרינה לא נמצאת ברשימת הקניות שלי. בלימודי הקונדיטוריה הבנתי את האיכות של החמאה ושאין לה תחליף. אבל יש פעמים שאני חוטאת באכילת שומן צמחי מוקשה ולמרות שלא נעים לי להודות, זה אכן טעים לי. לא כי התחליף לחמאה לא מורגש, כי הוא כן. לא כי תמציות הטעם טובות, כי הן לא. פשוט כי הטעמים מהעבר שלנו בדרך כלל נעימים מאוד לזיכרון. אני תמיד אומרת שלפעם יש טעם! אז את מאפי השמרים הקטנים שאמא שלי קונה לקינוח ארוחת שישי ממאפיית עיני שקרובה לבית, מאוד כייף לי לאכול. גם את הקוקילידה או הקורנטו מהסופר אי אפשר להחליף. זו חווית אכילה מסוג אחר, טעם של ילדות שאני לא אוכל לשנות. מאוד מעניין שלדור החדש יש טעמי ילדות יותר מורכבים. העוגות לשבת נקנות מקונדיטוריות איכותיות, הם אוכלים קינוחים במסעדות טובות, גלידות בגלידריות איכותיות. להם יהיה זיכרון טעם אחר לגמרי. 

בימים החמים האלו של הקיץ אנחנו צריכים משהו מתוק במקפיא. כזה שאפשר לשלוף ולאכול בעת הצורך. במקום לרדת לסופר הקרוב, פשוט הכינו את ממתקי הקפה והשקדים הללו, שמרו במקפיא ותוכלו ליהנות ממשהו קר, טעים, מרענן ועשוי מחומרים טובים. 




ממתקי קפה ושקדים שאוכלים ישר מהמקפיא

50 גרם שוקולד חלב מומס
תבנית סיליקון חצאי כדור קטנים

מורחים את שקעי הסיליקון בשוקולד חלב מומס ומעבירים למקפיא להתמצקות.

גנאש קפה

130 גרם שוקולד לבן
60 גרם שמנת מתוקה
10 גרם גלוקוזה
15 גרם חמאה
4 גרם תמצית קפה איכותית

ממיסים את השוקולד, השמנת והגלוקוזה בפולסים במיקרו, תוך ערבוב בין חימום לחימום, לקבלת גנאש אחיד.
מוסיפים את החמאה ותמצית הקפה וטוחנים באמצעות בלנדר מוט לקבלת מרקם חלק ונעים.
יוצקים את הגנאש לתוך שקעי חצאי הכדור ומחזירים למקפיא.
לאחר התייצבות מכסים את הגנאש בתוך תבנית הסיליקון ליצירת חצי כדור אטום, כמו פרלין שוקולד. מקפיאים.

ציפוי שוקולד חלב ושקדים

90 גרם גפרורי שקדים
100 גרם שוקולד חלב מומס

קולים את השקדים בתנור שחומם מראש ל-150 מעלות, כ-15 דקות.
מצננים לטמפ' החדר.
מערבבים את השקדים ואת השוקולד החלב המומס יחד.

מחלצים את חצאי כדור הגנאש קפה מתבנית הסיליקון.
מניחים מעל על כל חצי כדור כף שקדים מצופים (רצוי לעשות זאת בכפפות ומעל נייר אפיה שתוכלו להשליך לפח בתום ההכנה).
מחזירים למקפיא ושולפים בכל זמן שמתחשק.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה