11 מאי, 2012

טעימה מקומית - אידלסון 10

לא יודעת אם סיפרתי לכם, אבל עבדתי תקופה כקונדיטורית באידלסון. אז נכון, אני לא הכי אובייקטיבית. ואני מודה, אידלסון 10 היא אחת הקונדיטוריות האיכותיות והמעניינות ביותר שפגשתי בארץ. כשהגעתי לסניף המקסים ולא מוחצן בעליל שבמוזיאון העיצוב בחולון, חיפשתי קינוח חדש יחסית, כזה שלא יצא לי להכין. התלבטתי בין שניים יפהפיים ולבסוף נפלה החלטה - מוס שוקולד זביון.



ראיתי את הקינוח ויכולתי לראות בדמיוני את עינב (השף קונדיטורית) מחברת חצאי כדורים של זביון ומרססת אותם, מקיפה את שכבות הקינוח בטבעת שוקולד, עלה זהב, מטבע לוגו. כשרואים קינוח כזה, עם חיצוניות מושקעת, הציפייה להתענג עליו היא גדולה מאוד. אם הטעם או המרקם אינם משתווים למראה המהמם - זה בעצם לא שווה כלום. ההשקעה בעיצוב לא מפצה על טעמים בינוניים.




עכשיו לטעום. במקרה הזה, הטעם היה משובח ולגמרי ענה על הציפיות. בסקוויט שקדים, קרם שוקולד רך ונעים שעליו צימוקים מושרים ברום, שכבת מוס שוקולד ו.. כדורי זביון. זביון (לא שמנת וסוכר כפי שאמר המוכר כשניסה להסביר לי על הקינוח) הוא בעצם קציפה של חלמונים, סוכר ויין. הטעמים השתלבו באופן נפלא, אך טעם הרום מאוד מורגש - לכל הנגמלים/נמנעים למיניהם. זה קינוח שנמס בפה. לא לועסים יותר מדיי. כפית ועוד כפית.. נגמר חצי קינוח ויש חשק לעוד. 




בקיצור ולעניין. כן! מומלץ בחום. דיאטה? אין בעיה. קנו את הקינוח כמתנה ובקשו רק לטעום.. ביס או שניים. את הקינוח ניתן למצוא בימי שישי בלבד ועכשיו שימי שישי הם ימים מושלמים לטיולים, תעשו מזה כבר יום (וואו באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב). 


קישור לאתר אידלסון 10 - לצערי אין אתר. תעשו עליו גוגל :]

4 תגובות:

  1. שלום איריס, קודם כך תודה על הביקורת ועל התמונה!
    אין לי שום נסיון בתחום, אבל כשאני רואה את התמונה הזאת, טארטלט הפיסטוק של רביבה וסיליה או כל היתר, מיד מתחיל "דגדוד" באצבעות מלווה ב"הייתי רוצה לדעת להכין אחד כזה...". מקווה שאני לא נשמעת יותר מדי חצופה, אבל מתוך סקרנות, יש לך אולי רעיון איך ידיים חובבניות יכולות לנסות להכין קינוח כזה, ללא הריסוס?
    תןדה רבה בכל מקרה ושבוע טוב!

    השבמחק
  2. היי מיכל! שמחה שאהבת את הפוסט, בהחלט יש לנו קונדיטוריות מצוינות בארץ ומי כמוני מכירה את הדגדוג הזה באצבעות. אני לא אומר לך שזה בלתי אפשרי, זה לגמרי אפשרי. אבל (!!) אם יש משהו שלמדתי (ואף ראיתי ב"לייב") זה שמתכון זה ממש לא מספיק. צריך לדעת טכניקה, צריך יד מיומנת, צריך תנאי עבודה טובים, צריך ציוד נכון וכמובן בלי ספק צריך אהבה וסבלנות. אם תחליטי בכל זאת להכין אשמח אם תשלחי לי תמונה במייל או בפייסבוק. בהצלחה, איריס

    השבמחק
  3. מאיפה אפשר להשיג את המתכון?

    השבמחק
  4. מהיכן אפשר להשיג את המתכון? תודה

    השבמחק