18 אפריל, 2011

בא בגלים




זה ידוע שטעמי שוקולד מריר ותפוז הולכים נהדר יחד. אני לא מחובבי קליפות התפוז המסוכרות והמצופות שוקולד - כי שם השוקולד הוא שמשתלב עם התפוז ולא להיפך. בעוגה שהכנתי הפעם (וגם אתם תכינו - המתכון בהמשך) יש רמיזה של תפוז בגנאש השוקולד המצפה את עוגת השוקולד הרכה ולקישוט - קליפות תפוז מסוכרות שהכנתי (כמובן שאפשר וקל יותר לקנות).




בעיקרון, זוהי עוגת ערב החג שלי. לא עוגת מוס מפונפנת, לא קישוטי מקרון מיוחדים, לא בשילוב טעמים של טונקה או איזה ליקר מיוחד ו.. לא חלבית. אבל עדיין, הרבה רושם יש בעוגה הזו,על אף פשטותה. ועוד דבר חשוב - היא די פשוטה להכנה ולכן הוספתי את המתכון. זו באמת עוגה שכל אחד יכול להכין ותראו כמה היא פוטוגנית.. (לא שעוגות מורכבות לא עושות פוזות למצלמה). הטעם התפוזי מפתיע למרות הספוילר שעושות קליפות התפוז במרכז העוגה.



המתכון, לצערי, הוא לעוגה לא חלבית. תרגישו בנוח להחליף את המים בחלב והשמנת הצמחית בחלבית (אתם תעשו לעוגה הזו טובה מאוד גדולה, סמכו עלי).
ועכשיו לעניין - עוגת שוקולד רכה בציפוי גנאש שוקולד-תפוז:
לתבנית בקוטר 22:
שלב א: ממיסים 135 גרם שוקולד מריר עם 135 גרם (מ)חמאה.
שלב ב: בקערה מערבבים 4 חלמונים, 1/2 כוס סוכר, 1/3 כוס מים, 1/2 כוס קמח תפוח אדמה (כן, פסח). יוצקים לשוקולד ומערבבים.
שלב ג: מקציפים 4 חלבונים עם 1/4 כוס סוכר ומקפלים לתערובת עד לקבלת בלילה אחידה.
שלב ד: יוצקים לתבנית ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-35 דק'. מצננים.
שלב ה: מכינים גנאש: מרתיחים 250 גרם שמנת (אם משתמשים בלא חלבית - בזהירות בבן-מארי/מיקרו) יוצקים על 250 גרם שוקולד מריר ומערבבים. מעבירים למקרר ומערבבים מדי פעם עד לקבלת מרקם משחתי.
שלב אחרון: מורחים את הגנאש על העוגה. מפדרים באבקת קקאו מקשטים בקליפות תפוז מסוכרות.

תזכורת קצרה: ניתן לעקוב אחר הבלוג במייל - במלבן ליד המילה SUBMIT (מצד ימין למעלה) רשמו את כתובת הדוא"ל שלכם, אשרו את המכתב שתקבלו לכתובת שרשמתם ובכל עדכון, תקבלו את הפוסט החדש ישירות אליכם למייל!

חג שמח ורגוע..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה