07 מרץ, 2011

אני, פורים


משום מה, הזיכרון הבולט ביותר שיש לי מפורים הוא סיור בית ספר, מכיתה א' או ב', בלול של תרנגולי הודו. המדריך (או מדריכה) צעק לתרנגולים "מתי פורים??" והן ענו לו: "קולולולולו". לא יודעת למה דוקא את זה אני זוכרת, אולי כי פשוט לא הבנתי (אז, וגם היום) את ההיגיון שבלשאול בעל חיים שאלה על מנת לקבל תשובה הבנויה מרצף ההברות קו-לו-לו. אבל די עם זה.



לכל חג, כמעט, יש את המאכל המזוהה עמו. מאכלים המייחדים את החגים הם בדרך כלל פשוטים ועממיים. אין בזה שום דבר רע, להיפך. אני מאוווד אוהבת בצקים מתוקים ובפורים יוצא לי לאכול אוזני המן בכמות שלעולם לא ארשה לעצמי עם סופגניות, למשל. זה חלק ממנהגי החג, ואני - ממצה את המנהג עד תומו בכדי לפצות על מנהג התחפושות שבדרך כלל אני מוותרת עליו.


הפעם הכנתי אוזני המן במלית שוקולד נוטלה - נדוש ונחמד, פרג - מעולה לאוהבי הפרג, כמוני ולשם שינוי, שזיפים בקינמון שנחלו הצלחה רבה במבחן הטעימה. אוזני ההמן היו משובח יותר, בעיניי, יום ואפילו יומיים אחרי. רכים יותר ונעימים. יש עוד כמה מליות שהייתי שמחה לנסות, אולי בשנה הבאה.


 
מצרכים:
200 גרם חמאה רכה
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
1/2 כפית תמצית וניל
1 ביצה + 1 חלמון
350 גרם קמח (1/2 2 כוסות)
1 כפית אבקת אפייה

אופן ההכנה:
מקרימים במיקסר את החמאה, הסוכר והוניל (וו גיטרה).
מוסיפים בהדרגה את הביצה והחלמון ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומעבדים עד לקבלת בצק אחיד (לא יותר).
מצננים את הבצק במקרר לחצי שעה (לפחות).
מרדדים את הבצק הצונן על משטח מקומח, קורצים עיגולים, מניחים במרכז את המלית הרצויה (נוטלה עושה עבודה טובה) מקפלים ל"אוזן" ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות כ-20 דקות, או עד להזהבה.

מפדרים באבקת סוכר לפני ההגשה.
שיהיה חג שמח ומתוק (וגם השבוע וחצי שלפניו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה